Sabtu, 27 Mac 2010

TAFAQQUH FIDDIN DAERAH SEBERANG PERAI UTARA

Hari ini berlangsung kelas Tafaqquh Fiddin Daerah Seberang Perai Utara gabungan Butterworth dan Kepala Batas untuk guru-guru Takmir Seberang Perai Utara di Pejabat Agama Daerah Kepala Batas.Kehadiran guru-guru Takmir sungguh membanggakan walaupun mereka sebuk dengan urusan harian.

Walaupun PPMD Kepala Batas Hj Mahamad Nor b Hussin masih di Hospital akibat kemalangan, tugas mengatur dan mengurusetiakan kelas tersebut telah di ambil alih PPMD Butterworht Us Abu Bakar Bakilani bin Abu Hassan.

Kelas Tafaqquh ini dipimpin oleh S.S Dato' Hj Hassan bin Ahmad, Mufti Kerajaan Negeri Pulau Pinang.Kitab yang dibincangkan ialah Ashbah Wa An-Nozoir yang terkenal. Hasil perbincangan yang bersifat kontemporari di samping permasalahan semasa telah dijawab oleh S.S Dato' dengan jelas dan teratur.

Perjumpaan dalam kelas ini disamping merapatkan ukhuwwah antara guru Takmir ianya merupakan tempat percambahan ilmu. Selepas selesai kelas tersebut S.S Dato' dan guru-guru Takmir menjamu selera yang disediakan oleh urusetia.

p/s gambar akan menyusul

1 ulasan: