Isnin, 10 Disember 2012

Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati Kembali Lagi

Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati Kembali Lagi

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia ( JAKIM ) dengan kerjasama  Pusat Bimbingan Puteri Raudatus Sakinah ( RS) akan menganjurkan Program Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati buat kali ke-3 pada 31 Disember 2012 dan 1 Januari 2013 bertempat di Masjid  Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah, Shah Alam Selangor. Program yang akan berlangsung dua hari ini bertemakan “ Jiwa Kuat Generasi Hebat “ adalah satu  program alternatif kepada remaja-remaja untuk menyambut ambang tahun baru 2013.
Program ini menyasarkan seramai 2400 orang khususnya remaja, setakat ini seramai 1500 orang telah berdaftar sebagai peserta  dan 170 orang telah didaftarkan sebagai fasilitator. Kepada mereka yang berminat untuk menyertai program ini bolih membuat pendaftaran secara percuma di web www.1000jiwa1hati.com
Sidang Media Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati
Beberapa pengisian program bakal menarik minat remaja belia termasuk Bicara Cinta Anak Muda yang bertajuk ‘Destinasi Cinta’ akan dikendalikan oleh Fedtri Yahya membariskan beberapa panel ternama antaranya Wardina Safiyyah, Heliza Helmi dan Mohd Nor Mamat.

Peserta dan fasilitator bakal disajikan dengan slot-slot menarik seperti hiburan yang mendidik jiwa daripada kumpulan anak muda Edcoustic, In-Team, Unic dan Hafiz Hamidun. Selain itu, menjelang jam 12 tengah malam 31 Disember, satu laungan ikrar akan dibacakan oleh semua peserta bagi menzahirkan mereka adalah remaja dan belia yang bijak menjauhi zina serta berupaya menjaga jati diri bersempena sambutan tahun baru.
Dalam pada itu,  peserta juga akan menghidupkan malam itu dengan program qiamullail yang dipimpin oleh Imam Muda Najdi. Pada keesokkannya pula peserta akan menunaikan solat Dhuha yang akan dipimpin oleh Imam Muda Hasan dalam slot Sinaran Dhuha. Perasmian penutup program ini akan disempurnakan oleh Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)
Akbar Sinar Harian dan Majalah I merupakan media rasmi untuk program ini.  Program ini juga telah mendapat kerjasama daripada JAIS, MAIS, Masjid Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah, Kumpulan Media KarangKraft, IKRAM, felcra Traning Center (FTC) , Yayasan Ihtimam Malaysia dan Yayasan WIBA Prima.
Pada 5 Disember 2012 telah berlangsung pra-pelancaran dan sidang media bertempat di Auditorium KarangKraf, Shah Alam Selangor dihadiri oleh Pengarah Urusan Kumpulan Media Karangkraf,  Datuk Hussamuddin Yaacob, Ketua Pegawai Eksekutif Raudatus Sakinah Master Traning & Consultancy, Puan Rosmawati Binti Zainal, Pengurus Bahagian Pemulihan Al-Riqab MAIS, Ustazah Hafizatul Akmal Abd Jalil, Editor Pengurusan Majalah I, Ahmad Yani Abd Manaf dan Abd Rahman Awang dari Bahagian Pembangunan Keluarga Sosial dan Komuniti JAKIM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan